duminică, 1 august 2010

Frunza romaneasca

Brand turistic. Deja-vu.

Nu inteleg de ce se discuta atat de mult pe baza unui desen. Un brand nu e un desen. Un brand turistic al unei tari inseamna ca, aflandu-te undeva in strainatate, daca intrebi un localnic ce stie despre Romania, sa iti spuna fara sa ezite: "Aaaaaa.... explore the Carpathian garden!"... scenariu de SF, daca suntem realisti.

Ca observatie, cei 8-900.000 de euro au fost cheltuiti (sau sunt solicitati mai degraba) pentru un studiu facut in Anglia, Statele Unite, Austria, Germania, Ungaria si alte cateva tari. Israelul, de exemplu, lipseste... cum au ales doar aceste tari, nu inteleg.

"Gradina carpatina" greseste prin faptul ca exclude restul Romaniei si in plus, Carpatii nu sunt numai pe teritoriul ei... s-ar fi putut propune si "explore the Danube", ca ar fi fost acelasi lucru. Nu poti ca printr-un slogan turistic al tarii sa propui doar o anumita zona sau atractie turistica. "Explore the Alps", "Visit Athens", "Explore Pompei"... vi se par sloganuri bune pentru Austria, Grecia sau Italia? I don't think so.

O concluzie se impune. Doamna Udrea are bani multi pe mana... schimba sloganul turistic in fiecare an, in functie de chef sau din cauza incompetentei nu stim cui. Ce rost au aceste actiuni? Nu stim. Nimeni nu stie. Nici macar domnia sa nu stie.

Dar urmeaza sa asteptam si sa observam. Eu cred ca in perioada urmatoare vor fi cheltuite milioane bune de euro pentru programe de promovare turistice la munte. Cu dedicatie speciala... fara numar. Pentru sprijinirea "brand"-ului... just wait and see.

P.S.
Imaginea de mai sus este din Carpati. Carpatii ucrainieni. Visit the Carpathian garden!

Niciun comentariu: