sâmbătă, 2 august 2008

Google se duce la vale?


Intrigat de aparitia unui element nou si enervant pe pagina de cautari google, am mai dat si alte cautari si am observat ca acel element (care contine afisarea unui numar de stele, un cos de cumparaturi pe un buton de "checkout") se repeta pe fisierele gasite pe YouTube. Mi-am adus aminte ca o serie de companii de muzica si de filme au dat in judecata Google (de care apartine YouTube) pentru ca a permis incalcarea drepturilor de autor (adica a permis unora ca mine, ca altii, sa urmareasca diverse materiale filmate fara a plati nimic pentru aceasta, desi legea spune ca a viziona parti din materialele purtatoare de drepturi de autor este permisa fara plata vreunui drept de autor).

Oare Google pregateste plata pentru cei care vor sa vizioneze ceva pe YouTube, sau doar un favor companiilor de muzica si filme, ca cei care vor sa cumpere opera originala din care e extras capitolul video de pe YouTube, sa poata si cumpara respectivul film sau respectiva melodie?

Sunt foarte curios, si sper ca testele Google sa treaca mai repede, pentru ca sunt destul de enervante. Pe de alta parte, sper sa nu am un virus sau asa ceva:).

Niciun comentariu: