miercuri, 6 august 2008

Oameni "mici" si oameni "mari" la Teledon


Ieri a avut loc un Teledon al Realitatii TV; am nimerit peste el exact cand i se lua interviu presedintelui Romaniei, care a avut bunavointa sa sprijine aceasta actiune prin prezenta sa. M-a bucurat ca a raspuns la telefoane cot la cot (aproape la propriu) cu Cristian Adomnitei, ministrul educatiei. Ceea ce nu mi-a placut a fost ca in timp ce i se lua interviul presedintelui, telefonul din fata sa suna, iar cand i s-a spus ca suna oameni care vor sa faca o donatie, replica a fost "lasa, ca se preia de catre altcineva". Al doilea lucru care nu mi-a placut la presedinte a fost faptul ca in secunda doi dupa interviu, cand prezentatorii faceau in fata camerelor un rezumat pentru telespectatori, presedintele s-a ridicat si a plecat prin spatele lor, surprinzandu-i si facandu-i pe Tatulici si Andreea Marin sa se intoarca, pentru a da mana cu el(prezentatori de emisiune fusion, ceva intre "Surprize" si "Galele UTC":). Apreciez in schimb faptul ca unei femei careia i-a promis ca se va ocupa ca pana in decembrie sa aiba casa reconstruita, ii va cumpara materiale de constructie de 300 de milioane de lei vechi, bani care ii mai avea in contul de campanie pentru referendumul de suspendare. Veti intelege mai departe de ce apreciez acest gest.

Tot ieri, a avut loc concertul Iron Maiden, care a fost asteptat de peste 10 ani de fanii din Romania. Presupun ca s-au strans multi bani din acest concert. In cadrul Teledon-ului si la stirile Realitatea TV s-a facut mare tam-tam cu faptul ca firma organizatoare - E!magic Entertainment parca, "impreuna cu trupa Iron Maiden", au donat pentru sinistrati 5.000 de euro. Caaaaat? Mi s-a parut ca prin micimea sumei, astia ne cred bananieri (locuitori ai Republicii Bananiere, care va sa zica), dar acum sunt convins ca initiativa a plecat de la organizatorii romani ai concertului, si zgarcenia nu i-a lasat sa dea mai mult. Oricum ar fi, 5.000 de euro pentru o trupa de milioane de euro mi se pare bani de masline intr-o zi cu mai multe martini-uri decat de obicei.

Ziarele de maine (Libertatea) scriu pe prima pagina ca Cristian Chivu doneaza si el 5.000 de euro pentru sinistratii de pe urma inundatiilor.

Ceea ce ma surprinde este bucuria cu care scriu ziarele despre sumele acestea mici care sunt donate de oameni de milioane de euro. Eu as fi scris, in locul lor: "Chivu doneaza doar 5.000 de euro". Sau: "Iron Maiden si firma organizatoare doneaza doar cate 2.500 de euro fiecare." Ma dezamageste atitudinea acestor oameni "mari" si nu mai explic mai mult decat am spus deja.

Oamenii intr-adevar mari de la teledonul de ieri mi s-au parut tocmai oamenii "mici", cei care au dat telefon pentru a li se incarca factura de telefon si pentru a mai dona si ei 3 euro, 10 euro, 100 de euro. Stiu ca la veniturile unui pensionar, 3 euro este foarte mult - si ar putea fi comparati cu echivalentul a catorva sute de mii de euro pentru asa-zisii oameni "mari".

P.S.
Ce a vrut sa insemne oare sloganul teledon-ului, "Romania prinde radacini?". Nu am inteles, ba chiar mi se pare ca expresia "a prinde radacini" are si conotatii negative.

Niciun comentariu: