vineri, 20 noiembrie 2009

Autostrada "Transilvania" e doar un drumeag! [PHOTO]

Inceputa acum mult timp, cand o asemenea lucrare era varful tehnologiei - asa cum si drumurile romane erau cele mai avansate in vremea lor - Autostrada "Transilvania" (mai exact vreo 40 de km din ea, facut pana acum) urmeaza sa fie inaugurata in 1 decembrie 2009.

Langa Gilau (traseul ce urmeaza sa fie "inaugurat" e intre Gilau si Campia Turzii), o portiune de vreo 6 km apare pe Google Earth (ca doar n-o fi soseaua de centura a Gilaului) si te face sa te gandesti ca asa-zisa autostrada e de fapt un drum obisnuit. Ce o califica in "autostrada" si nu in "drum european"? Nu stim. Nu reusim sa ne dam seama din imaginile de pe Google Earth. Cifrele oficiale (de pe www.autostradatransilvania.ro) ne spun:

"AUTOSTRADA TRANSILVANIA ESTE IN ACEST MOMENT CEL MAI MARE PROIECT DE INFRASTRUCTURA DIN EUROPA" (hai nu ma-nnebuni. Asa de inapoiati sunt occidentalii? Din Europa? Astia-s bat joc de noi.)

"PROIECTUL AUTOSTRADA TRANSILVANIA REPREZINTA O AUTOSTRADA CU PATRU BENZI, CU O LUNGIME DE 415 KM" (asa, si? voi inaugurati 10% din ea? apropo, o autostrada adevarata are 3-4 benzi pe sens, despartite de spatiu verde sau de o balustrada nu-i asa? ca drumuri din astea am mai vazut, si parca erau mai ieftine, nenea Bechtel).

Ma uit la pozele oficiale de pe www.autostradatransilvania.ro si ma apuca tremuriciul. In primul rand nu-ti dai seama prea bine daca asta e toata autostrada (asa cum apare de altfel pe Google Earth) sau daca astia zic "4 benzi" numarand si "hard shoulder"-ul... banda pentru carute, cum ar veni in Moldova. Dar ma uit mai atent la poze si sunt multumit, in sfarsit: inseamna ca Moldova e plina de autostrazi, imi dau seama acum.

Cat costa km de autostrada din asta, mai americanilor? Cica vreo 15 milioane de euro, in timp ce o autostrada in Polonia si Ungaria (probabil una adevarata, cu 2 benzi adevarate pe sens), costa 7-8 milioane de euro pe km.

Hai sa inauguram DJ Bors-Brasov pe 1 decembrie! De-abia astept sa ii vad taind panglica intre cele doua tururi.

P.S.
M-a sunat astazi o fata, Alina, de la Liga Studentilor Metalurgisti, care se pare ca sunt interesati, plini de bunavointa, (nu stiu motivul, totusi) sa ma invete sa cer duminica toate cele trei buletine de vot (parlament unicameral, numar de parlamentari si presedinte). Buni baieti metalurgistii astia, cam ca cei de la Bechtel: iti vor binele pentru binele altora. Cred ca sunt mana in mana.

5 comentarii:

Anonim spunea...

esti idiot rau

Marius Bojor spunea...

Venind o asemenea remarca de la un anonim ca tine, ma bucura ca ai comentat:) Zi si tu daca pe google earth nu e un drumeag... anonimu' lui peshte prajit...:)

Anonim spunea...

ti se pare drumeag pt ca nu sunt facute marcajele. si nu fi asa de nesimtit ca si tu o sa circuli pe ea chiar daca o termina in 2013 sau 2020.

Marius Bojor spunea...

De ce zici ca-s nesimtit daca imi exprim o parere? Bun, pentru tine, care ai vreo legatura cu respectiva constructie de drum, rectific: pe google earth autostrada transilvania pare mica pentru ca camioanele de la Bechtel sunt niste namile cu roti de 2 metri inaltime.

umblat spunea...

O autostradă nu implică să ai spațiu verde între benzi, ci mai degrabă anumite detalii tehnice de altă natură. Nu știu cât ai umblat tu prin străinătate, însă Autostrada Transilvania respectă standardul, arată chiar mai bine decât cele din Franța.

Autostradă nu înseamnă neapărat 3-4 benzi, asta depinde de cerințele fiecărui stat și de volumul de trafic ce va circula pe ea.