vineri, 14 august 2009

Masuri anti-deficit sau masuri anti-criza?

E familie trece atat prin momente bune, cat si prin momente grele, este un lucru stiut. Este atat de stiut, incat acest lucru a fost folosit inclusiv in campania electorala, va aduceti aminte.

Sa presupunem in continuare ca poporul roman este ca o familie aflata in criza financiara. Inca se iubesc (?), insa nu le ajung banii, au datorii la banci, rate, copiii cer de mancare si vor rechizite si nici dezbracati la scoala nu pot merge. Facturile se aduna pe masuta de la intrare si pe romani ii trec caldurile cand dau ochii de ele nedesfacute inca. Criza financiara a familiei "Poporul Roman" se datoreaza in primul rand sistemului bancar - poate cel american a declansat toata povestea asta, asa se zice - care a intins guma atat de mult incat s-a rupt. S-a rupt si - din cauza ca bucatile ramase se intind si mai greu decat inainte - dobanzile sunt foarte mari.

Sedinta in bucatarie. Poporul Roman impreuna cu Popoara lui la masa. El se joaca cu o scobitoare, in sare, in timp ce ea impatureste si despatureste colturile la un servetel de hartie:

- Ce masuri anti-criza putem lua?
- Nu mai cheltuim pe prostii, cum ar fi mancare pentru caini. Le dam ce ramane dupa ce mancam noi.
- Mai femeie, asta e masura anti-deficit. Trebuie sa gasim masuri anti-criza adevarate, trebuie sa bagam mai multi bani in sistem.
- Aaaaa, am inteles. Nu mai dam alocatia lunara la copii pentru zece zile.
- Nu or sa fie de acord.
- Nu au ce face.
- Dar nu o sa mai vrea sa faca treaba prin casa alea zece zile.
- Tot nu or sa aiba ce face, ca daca nu fac treaba nu le dam nici mancare... asa ca vor si munci si nici nu vor primi banii.
- Tu sa ii anunti ca nu vor primi o parte din alocatie.
- Le spun eu, o sa inteleaga, crede-ma. Numai cand o sa imi vada figura o sa isi dea seama ca e groasa treaba.
- Dar stii, masura de mai sus e tot cam anti-deficit. Si tot nu ne ajung banii in casa. Ce masura adevarata anti-criza mai putem lua?
- Pentru mai multi bani, am sa imi iau inca un servici, iar dupa lucru am sa mai fac una-alta pe calculator.
- Bravo barbate, incepi sa imi dai sperante ca vom trece cu bine... ca vedeam lumanarea de la capatul tunelului... asa, parca vad o luminita. Eu am sa incep programul "House of Choice", sa ne viziteze lumea si sa vina fiecare cu mancare de acasa, si din ce o sa ne ramana incropim de-o masa a doua zi.
- Bai femeie, vezi-ti de lungul nasului! Iti iei si tu al doilea servici, lasa porcariile de-o parte, ca altfel... iti arat eu "House of Choice" de nu te vezi. Si mai baga si niste masuri anti-deficit cu prietenele si cu fardurile alea de ochi, ca nu ai nevoie de ele o perioada.
- Sa lasi si tu tigarile, tot anti-deficit, na.
- Bine, dar berea nu am s-o las, te previn. Mai ales ca nu pot sa te bat treaz.
- Tutz....

P.S.
Sa nu credeti ca daca functionarii sunt trimisi in concediu fara plata pentru 10 zile, nu o sa li se sugereze ca zilele alea trebuie petrecute la servici...

Niciun comentariu: