miercuri, 29 aprilie 2009

Este EBa o greseala de marketing politic?

Desi in afara partidului, EBa smulge procente importante listei europarlamentare a PD-L, ceea ce face sa ne apara in minte imaginea unei parti a furnicilor dintr-un musuroi lucrand pentru o regina scoasa temporar in afara musuroiului prin propria vointa. Se pare ca multi din PD-L sunt nemultumiti ca EBa primeste 4 procente intentie de vot, smulse de la musuroiul mare, prin intermediul furnicilor care strang hrana atat pentru intregul musuroi cat si pentru regina EBa, pentru ca cele 4 procente ar fi putut reveni tuturor, nu doar reginei autoexilate temporar.

Nemultumirile se fac auzite de-abia acum, insa acei care acum fornaie de nervi, nu cumva sunt aceeasi care mai inainte si-au dat girul ca EBa sa primeasca sprijinul pentru strangerea de semnaturi in teritoriu, si anume sefii de filiale? Daca EBa nu putea candida la europarlamentare ca independent, se intorcea in partid si candida pe lista partidului, nu-i asa?... cand apele s-ar fi linistit deja dupa taifunul Pippidi si astfel contribuia la numarul de voturi adunate de PD-L cu cele 4% ale sale...

Dovada ca, desi in afara partidului EBa este un produs de partid, care candideaza sub ”brand-ul propriu EBa” (cum se exprima chiar dansa) este ca din cele 200.000 de persoane din toata tara care si-au dat semnatura pentru candidatura sa la Parlamentul European, pe twitter.com are doar 13 followers... 13 din 200.000? Cat vine asta in procente? Mai creste numarul de followers pentru contul elenabasescunet de pe twitter la 104... dar tot putin pare, nu? (chiar asa, de ce are doua conturi?)

Este o greseala de marketing sa scoti pe piata un produs care sa te concureze la celelate produse ale tale si astfel sa iti faci concurenta singur? Sigur ca da.

P.S.
EBa apare pe pagina numarului 1/2009 a revistei Political Woman... de ce apar astfel de reviste tocmai inaintea campaniei electorale si de ce EBa apare in culorile PSD nu am sa discut prea mult, insa nu am putut sa nu remarc in aceasta revista minunata faptul ca editorialul de deschidere, semnat de Alexandru Raducanu, se intituleaza ”Making off”, in ideea ca se refera la ”cum s-a facut” aceasta revista.

Corect ar fi fost titlul ”Making of”, pentru ca ”to make off”, conform urbandictionary.com, inseamna ”to make a successful getaway with stolen property”... iarasi succesfuri?

Niciun comentariu: