luni, 5 ianuarie 2009

Branding sau re-branding de tara? Dar de oras?

"Noi nu avem costume folclorice nationale. Cred ca trebuie tinut cont si de publicul caruia te adresezi. A invitat oameni de afaceri, diplomati si pe toti cei care „trebuia” sa-i invite, la Clubul Regal al Automobilelor, pentru o seara folclorica. Eu as fi vrut sa vad Ambasada Romaniei. Imaginea unui asemenea spectacol reda o tara inapoiata, careia ii lipseste prospetimea si actualitatea. Ce spune folclorul despre Romania de azi? Cum o reprezinta? Cred ca ar fi trebuit sa organizeze ceva mult mai curajos. Mi-ar fi placut sa asist la un concert rock romanesc. Muzica este moneda tineretului si trece peste orice bariere. Chiar si un spectacol extrem ar fi fost mai apreciat. Oamenii s-ar fi minunat si si-ar fi amintit. As renunta la oricare alta initiativa folclorica. Au aratat-o indeajuns. Promovati Romania de azi. Si implicati tineretul din Diaspora.” spune Toby Moore – specialist in Relatii Publice al Monument PR, referindu-se la brandingul de tara al Romaniei(un articol interesant, cu mult mai multe, aici: www.hotnews.ro)

Ce ar trebui sa invatam din acest material, din experienta acestor specialisti, pentru orasul nostru? Istoria lui este bine ca exista, ne aseaza si ne situeaza undeva pe o linie temporala de unde nu trebuie sa lipsim (apropo, pe documentul domnitorului Alexandru Lapusneanu in care este pomenit Iasul, este pomenit si Cernautiul - ar fi trebuit sa ne infratim si cu el, nu numai cu Chisinaul la aniversarea celor 600 de ani).

Revenind, Iasul trebuie sa faca ceea ce britanicii deja au facut cu orasele lor - din orase industriale cu locuinte ingramadite si insalubre au facut destinatii turistice pentru tineret, prin intermediul industriilor creative, si aici reamintesc importantul proiect al British Council la care am fost si eu o mica si neinsemnata parte; partea lui vizibila pe Internet se cheama www.industriicreative.ro

Niciun comentariu: