marți, 3 februarie 2009

Schema nigeriana

Catalin ne povesteste despre mail-urile "otravite" dupa "schema nigeriana".

Multa lume poate a primit e-mail-uri de acest gen; la un moment dat, un coleg de servici mai in varsta care nu era foarte familiarizat cu computerele si engleza, m-a rugat sa ii traduc din romana in engleza raspunsul la un astfel de e-mail. Ii crezuse:) Pe net sunt foarte multe poze cu nigerieni care sunt implicati in aceasta "schema otravita"... la o cautare dupa "Nigerian scam" sau "419 scam" ("419" dupa articolul din codul penal nigerian care condamna aceasta infractiune) veti gasi multi nigerieni cu cartoane in care scrie ori numele sub care semneaza e-mail-urile, ori mesaje de avertizare pentru privitorii neavizati.

La un moment dat, m-am gandit sa raspund si eu la un mail primit din partea "Guvernatorului Bancii Nigeriei": i-am scris ca ma bucur ca mi-a scris, ca nu mai stiam despre el nimic de cand era in America (adevaratul guvernator fusese profesor in USA, am facut research pe net:), ca "tipa aia" inca mai intreaba de el, si ca atunci cand ajung in Nigeria am sa ii scriu. Nu am primit raspuns inapoi.

La alt e-mail, cineva de sex feminin imi explica faptul ca este in nu stiu ce tabara de refugiati, ca tatal lor, "colonelul Kazanga" sau cum il mai chema a fost ucis de rebeli si ca ea cu mama ei au vreo 7 milioane de dolari cu care nu stiu ce sa faca. I-am raspuns ca tocmai aveam avion inspre capitala Nigeriei, si ca ar fi o idee buna sa ne intalnim pe aeroport, sa imi dea banii sa ii ascund impreuna cu bogatiile lui Slobodan Milosevici pe care le-am scos din pestera unde le tinusem o perioada, sa imi spuna cum facem, ca ajung joi acolo, iar vineri sunt deja inapoi in Europa. Iar nu am primit raspuns.

Pai astia sunt seriosi sau nu?;)

Niciun comentariu: