vineri, 1 mai 2009

Rou-meeeei-nia, the lack of choice

Slogan? Acceptabil, pana iti dai seama ca nu este sustinut de nimic si nici nu va ajuta brand-ul turistic al Romaniei. Daca ne gandim la sloganul turistic al Romaniei, "the land of choice", ne-am putea da seama ca se refera mai degraba la "tara in care ti-ai ales sa traiesti", asa cum este America, si ea este prezentata pe Internet ca fiind "the land of choice" pentru multi imigranti. Pe de alta parte, ne gandim ca cel ce vine in Romania nu are de fapt multe optiuni... Delta, Casa Poporului, Maramures, Castelul Bran, manastirile din Nordul Moldovei si cam gata. Ai doar de ales unde vrei sa bei tuica si sa te danseze un dans popular niste tinere cu parul prins in coc si care stau drepte de parca si-au uitat Kosmodisk-ul acasa... cam asta ai de ales, pentru ca Romania este de fapt o tara unde alegerile sunt deja facute, pentru ca daca nu vrei sa vizitezi nimic din toate cele de sus, risti sa iti strici masina din cauza drumurilor, sa fii jefuit, sa nimeresti in niste orase muncitoresti aproape parasite dar acoperite de praf de steril si de ciment, sa faci o zi pe drumuri pentru ca nu avem autostrazi, sa te ratacesti, sa nu te ia nimeni cu autostopul, sa nu ai ce vedea, sa nu poti plati cu cardul etc.

Si iarasi, cea mai scurta definitie a unui brand turistic este aceea ca brandul este ceea ce ramane in capul potentialilor turisti, dupa ce ti-ai incheiat campania de promovare. De aceea pozitionarea unui brand turistic trebuie bine aleas inainte. "The land of choice"? Nu le va spune nimic. Fostul slogan turistic al Romaniei - "Simply surprising" cred ca era mai bine construit.

"Castle and the kings"? Scotienii si francezii au cu vreo 40.000 mai multe castele decat noi, nu doar vreo doua. "...Nature as it sings"? natura e frumoasa si diversa in Romania, dar nu este foarte spectaculoasa... si nici nu stiu daca canta, ca nu au gasit alta rima. Probabil ca imnul ca intreg e frumos, insa nu va fi fredonat de foarte multe persoane, si cred ca este orientat mai degraba inspre americani (zi-i unui englez sa vina sa iti vada regii si cele doua castele, sa vezi ce spune), desi ei nu vor calatori prea mult in Europa pana nu se termina cu criza... cei 20% dintre americani care au un pasaport.

Si inca ceva: Rou-meeeeei-nia? Ce e aia? Odata, in Anglia, am cerut un pachet de tigari (fumam, nu mai fumez) de 3 ori pana sa ma inteleaga vanzatoarea ca vreau Camel... ii spuneam [keimăl] si ea a inteles, in final cand i-am spus ca vreau [kemăl]... asa ca mai usor cu Rou-meeeeei-nia va rog.

Update:
Am ascultat intre timp imnul si e lipsit de creativitate. Am identificat totusi o parte din acesta care poate fi folosita in reclame; pentru ca ceea ce canta Loredana Groza cu Marius Moga nu este prea inteligibil, partea in care canta Felicia Filip si Aurelian Temisan este un pic mai reusita, insa versurile sunt hidoase: "... Take my hand/And fly accross the land/You will smile/Just for a while...". Cum adica "vei zambi doar pentru putin timp"?:) Hidos de-a dreptul...:) Moga iar a fost in pana de inspiratie... cei care au aprobat versurile si sloganul nu au luat toate nuantele in calcul... (PREVAD ca versurile "you will smile/just for a while" vor fi schimbate in "you will smile/all the time"...)

Si inca ceva... doamna ministru Udrea spunea ca brand-ul de tara urmeaza sa fie facut de o serie de firme care se bat pe 2-3 milioane de euro. Ele au de facut un brand de tara DUPA ce ministerul a scos un slogan nou? Asta chiar ar fi ciudat.

Melodia aici: click

2 comentarii:

Cata S spunea...

Na, că avem imn. Degeaba ai comentat, tot Roumeinia a rămas.
Mie mi se pare mai bun sloganul tău - the lack of choise. Măcar reflectă realitatea...

Offtopic: tot îți transmite lumea felicitări pt banc pe blogul meu :)
Am promis să le transmit mai departe :)

Marius Bojor spunea...

Ma bucur, dar sunt sigur ca le multumesti tu, ca suntem co-autori. Acum am sa citesc comentariile, ca m-ai facut curios:)