vineri, 30 octombrie 2009

This Is It


Am vazut aseara ”This Is It” - pentru fani e ceva ce nu trebuie ratat... pentru ceilalti e ceva ce ar putea merita vazut. Eu nu am fost nici extrem de incantat, nici dezamagit: sunt imagini cu Michael Jackson la repetitii. Unele filmate cu camere neprofesionale, altele foarte bune, cu momente interesante si gesturi ciudate. Un amestec de lucruri din viata care acum - din pacate - nu mai poate fi repetat, pentru ca Michael Jackson a murit.

Ce mi-a placut din acest documentar? Mi-au placut chitarista lui Michael Jackson, dansatoarele pe care le-a ales echipa lui si profesionalismul oamenilor cu care s-a inconjurat MJ. Ce nu mi-a placut? Faptul ca am vazut un MJ care se straduia un pic cam mult uneori fara sa reuseasca intotdeauna, care incerca sa inventeze miscari noi (momente in care, fara sa jignesc pe nimeni, imi aducea aminte de o Marina Voica la varsta ei de acum), insa doar cele consacrate ii ieseau, un Michael Jackson care avea cand o voce ireala, cand una chinuita, un Michael Jackson care avea niste picioare groase cam cat mainile unuia mai bine hranit... cel mai mult m-a dezamagit faptul ca la aceste repetitii avea haine cam urate. In mod sigur nu ar fi fost hainele de scena, insa unele erau de-a dreptul hidoase, parca ar fi fost cumparate de la second-hand. Multe dintre scenele digitale au fost terminate pentru a fi adaugate in acest film, si filmarile nu includ deloc costumele lui de scena, care erau in curs de a fi facute si care ar fi fost intr-adevar unul dintre motivele pentru care ar fi meritat sa mergi la un astfel de concert, ca cele pe care le pregatea.

Mi-a mai placut faptul ca intr-adevar, referitor la muzica lui, Michael Jackson avea totul in cap, stia exact cum trebuie sa sune. Si mai avea ceva: tot timpul cauta sa isi aduca publicul la ”fierbere”. De cateva ori le spune muzicienilor: ”Let it simmer, you don't let it simmer!”

Nu cred ca ar fi rezistat la toate cele 50 de concerte programate, probabil s-ar fi oprit la un moment dat, sau ar fi anulat din ele, insa cred ca l-ar fi readus in constiinta publica ca unul dintre cei mai mari cantareti si entertaineri ai vremurilor noastre.

Orianthi, chitarista lui Michael Jackson

Niciun comentariu: