vineri, 30 octombrie 2009

Un pas mic pentru om

Biroul Electoral Central a hotarat ca daca cineva care solicita doar un buletin de vot - pentru presedinte sau pentru referendum - si voteaza doar la unul dintre scrutine iar mai apoi se razgandeste, el nu se poate intoarce in sectie pentru a vota si la celalalt scrutin.

Un pas mic pentru om, un pas mare inapoi pentru democratia din Romania. Nu stiu care este motivul pentru care BEC a luat o astfel de decizie, insa banuiesc ca este din cauza faptului ca referendumul si alegerile pentru presedinte au loc in aceleasi sectii de votare, deci daca ai fost odata si ai semnat undeva pe acolo, gata! go home!.

Dragii mei, daca nici asta nu este incalcarea dreptului la vot... atunci ce e? Sa zicem ca eu votez la referendum (sau doar ma prefac, stampiland pe ”da” la reducerea numarului de parlamentari si atat, situatie in care votul e anulat)... ma intorc acasa, vad stirile, imi aduc aminte ca trebuie sa ii arat eu lui (unuia dintre candidati, sa zicem), si ma purced inapoi inspre sectia de vot ca sa stampilez cu stampiluta. Nu mai am cum! Desi eu nu am votat... Deci un referendum hotarat de presedinte, care sa le arate parlamentarilor ce vrea poporul, impiedica poporul sa voteze cand vrea el si astfel ii incalca dreptul la vot. Aoleo! Dar dreptul la vot e consfintit in Constitutie! Cum adica sa nu pot vota? Dar referendumul si votul sunt doua lucruri diferite! Poate ca mi-am propus sa votez la referendum dimineata, si sa ma mai gandesc pana seara, cand vreau sa votez pentru presedinte!

Sa vrei ceva care aduce a drepturi in Romania e ca si cum ai vrea ca Luna sa fie roz. Se poate spune in sfarsit ca BEC face politica presedintelui si leaga iremediabil si fara tagada referendumul lui peshte (care e totusi mai putin important) de votul pentru presedinte (care ar fi trebuit sa fie principalul motiv pentru care iese lumea din casa in duminica alegerilor). Sau mai bine spus hotararea BEC poate duce la situatii care poate fi usor definite ca limitarea drepturilor electorale. Si asta pentru ca ”referendumul si votul pentru presedinte trebuie sa fie in aceleasi sectii de vot, ca sa facem economii”. Vrei, nu vrei, votezi pentru amandoua odata, sau doar pentru una, dar gata... valea! ca ei au treaba ca sa mai masluiasca niste treburi.

Votati pentru cine vreti, dar sa nu uitati sa votati in primul rand pentru candidatul vostru la presedinte! Oricare ar fi acela.

Niciun comentariu: