duminică, 27 iulie 2008

HotSpot-urile Primariei: o idee buna, dar furata

In calitate de participant la Scoala de Toamna a British Council din noiembrie 2006 cu subiectul Industrii Creative, am propus infiintarea unui HotSpot in zona Palatului Culturii (un HotSpot este un punct in care Internetul poate fi accesat gratuit de catre cei care au capacitate de conectare fara fir la echipamentele IT portabile). La prezentarea finala a participat viceprimarul Constantin Neculau si Dumitru Oprea, iar proiectul elaborat in cadrul Scolii de Toamna i l-am trimis lui Cosmin Coman in iulie 2007 pe e-mail pentru a fi introdus in proiectele care urmau sa sustina Strategia de dezvoltare a municipiului Iasi. Proiectul se chema "Creative Hot Spot - Avionul Industriilor Creative" si este prezentat pe scurt in acest articol (click pe link). Articolul a aparut prin amabilitatea doamnei Claudiei Craiu de la Ziarul de Iasi, care a fost si ea participanta la acea Scoala de Toamna. Dupa multe peripetii -care au inclus corespondenta pe e-mail cu restauratori asociati fabricii de avioane care a produs modelul de avion Yakovlev introdus in proiect - pana la urma ideile proiectului au cunoscut transformari, si am renuntat la restaurarea avionului din curtea Palatului Culturii(desi din anii de dupa razboi, datorita raritatii numarului de avioane de acelasi model din lume, este considerat mai mult decat un obiect de patrimoniu) iar o mai locatie mai buna a fost propusa la ideea domnului Marius Ursache de la Grapefruit Design, care a fost membru al juriului de apreciere a proiectelor. Domnul Marius Ursache propusese ca locatie a HotSpot-ului sensul giratoriu de la Fundatie, iar acesta ar fi urmat sa fie inglobat intr-o structura, constructie, etc., simbol al industriilor creative din Iasi.

Acelasi proiect i l-am trimis si domnului Mircea Slanina, reprezentantul firmei romanesti care a participat la elaborarea Strategiei Iasi Orizont 2020 sub management olandez. Din pacate, din modestie, am semnat acel e-mail cu numele meu si nu cu functia de la acel moment - consilier local - pentru ca facusem cunostinta cu dl. Slanina la unul dintre atelierele de discutii ale strategiei si credeam ca imi retinuse numele, pentru ca i-a placut contributia mea la discutii si mi-a spus ca ma va contacta in viitor, lucru care nu s-a intamplat.

De atunci, domnul Dumitru Oprea, in calitate de Rector al Universitatii Alexandru Ioan Cuza a anuntat in toamna lui 2007 ca va instala un HotSpot in parcul Titu Maiorescu, ceea ce a si facut, si sunt convins ca aceasta idee i-a aparut ca urmare a participarii la gala de premiere a Scolii de Toamna a British Council.

Tot in toamna anului 2007 a fost votata Strategia de dezvoltare a municipiului Iasi Orizont 2020, printre ale carei proiecte nu a fost introdus si cel propus de mine in contul echipei care a elaborat-o, insa intr-o discutie cu Cosmin Coman, directorul de strategii de atunci din cadrul Primariei Iasi in care ii spuneam ca i-am trimis proiectul echipei mele, insa acesta nu a fost prins in cadrul listei proiectelor de sustinere a strategiei de dezvoltare, acesta mi-a spus "zi-mi despre ce este vorba in proiect, si maine il implementez. Numai ca o sa fie proiectul primariei". Nu i-am spus atunci mai multe despre proiectul pe care i-l trimisesem, insa - pentru ca eram convins ca orasul se va dezvolta cu acest proiect, indiferent de initiator - am re-trimis pe e-mail acel proiect, atat domnului Cosmin Coman, cat si domnului Mircea Slanina.

Acum, citesc ca HotSpot-urile instalate de Primarie au avut 1 milion de accesari, ceea ce este un lucru imbucurator, si ca numarul lor se va mari, urmand sa fie disponibile in toate cartierele Iasului.

Acum vreo saptamana m-am intalnit cu dl. Mircea Slanina intr-un supermarket intamplator si mi-a spus ca imi ramane dator pentru ca numele meu nu i-a spus nimic atunci cand i-am trimis proiectul pe e-mail prima oara, si ca nu toate proiectele bune au fost aprobate sa intre pe lista finala a proiectelor de sustinere a Strategiei de dezvoltare a municipiului Iasi Orizont 2020, datorita "cuiva" de la Primarie, caruia nu-i voi da numele aici.

Ma bucura ca ideile dezvoltate in cadrul Scolii de Toamna a British Council in 2006 au fost puse in practica si consider ca nedreptatea datorata omiterii celor care au fost initiatorii acestei idei s-a stins prin faptul ca am scris despre acest lucru pe acest blog. Colegii mei de echipa de la Scoala de Toamna a British Council au fost: Oana Grosu, Smaranda Jescu, Mihai Mocanu si Simona Sanzianu si tin sa ii salut aici.

Niciun comentariu: