marți, 1 iulie 2008

Ni hao!


Acum o saptamana am vazut trei cetateni ai Republicii Populare Chineze la televizor. Peste inca o zi, am vazut 5 cetateni ai Republicii Populare Chineze la televizor. Acum doua zile am vazut 5 cetateni ai Republicii Populare Chineze in Hala Centrala. Astazi am vazut, in doua locuri diferite, tot din centru, multi cetateni chinezi. Tot astazi am vazut si o femeie din Republica Populara Chineza, probabil in vizita in Iasi, pentru ca barbatul de langa ea ii explica ceva aratand inspre niste blocuri.

Prima oara i-am vazut la televizor in stirea cu muncitorul de la Palas care are malarie. Colegii lui se bucurau - nu de suferinta bolnavului - ci de faptul ca se pot poza in duzii din fata Palatului Culturii. La Hala Centrala mai mult se uitau la preturi, pentru ca banuiesc ca majoritatea banilor (care poate la ei sunt multi, dar aici sunt putini) ii vor trimite acasa.

Stiu ca acolo unde vin chinezi, locul are de castigat, macar din punct de vedere gastronomic, si ma bucur pentru aceasta. Dar ceea ce vreau sa intreb este: de ce nu au avut voie sa iasa din imprejmuirea de la Palas, dupa program, in timpul campaniei electorale?

foto: http://english.people.com.cn/200603/29/images/0328_A77.jpg

2 comentarii:

Razvan spunea...

"Banii care la ei sint multi": depinde de unde sint ei. in Shanghai, Shenzen, Guangzhou, sau Beijing ma indoiesc foarte tare ca "bani multi" din Romania inseamna ceva.

Marius Bojor spunea...

Cei care lucreaza la Palas par intr-adevar munciti si in mod sigur salariul primit - pe care mare parte il economisesc - ii ajuta pe cei de acasa sa supravietuiasca, ca altfel nu ar fi batut jumatate de Pamant daca nu le ajungeau banii primiti. este clar ca banii care raman in Iasi sunt sub forma cladirilor, nu sub forma salariilor. Pe de alta parte, nu am motive sa cred ca la Palas munceste vreun cetatean chinez din Shanghai sau Beijing, Hong Kong sau din alte parti dezvoltate, nu?