duminică, 27 iulie 2008

Siretul la Pascani - VIDEO

Am trecut ieri, sambata, 26 iulie 2008 prin zona Pascaniului si vroiam sa va impartasesc imaginile pe care le-am luat cand am trecut podul peste Siret. Acolo lumea obisnuieste (cred ca, dupa inundatiile de anul trecut, a devenit un obicei datorat evenimentelor nefaste determinate de ploi abundente) sa se stranga pe acest pod pentru a urmari debitul raului Siret. Cand necesitatea o cere, politia este pregatita sa intrerupa traficul greu pe pod, pentru a impiedica o posibila deteriorare a lui, datorata vibratiilor traficului si debitelor marite de apa.

Ceea ce am vazut a fost un Siret iesit din matca, la debite de 1.500-1.700 mc/sec, inaintea varfului de debit prognozat pentru noaptea dintre sambata si duminica, de 2.000 de mc/sec - maxim istoric daca am retinut bine. Datorita acestor debite, sunt case sub ape in satele de langa Pascani si s-a decis evacuarea unor zone aflate in pericol de inundatie. Am vazut campuri de grau de langa Siret inundate. Peste toate astea, la podul de la Pascani,undeva in marginea apelor era un om care pescuia - il puteti vedea in filmare la secunda 7-8. Filmarea are o tenta albastra pentru ca nu am apucat sa setez aparatul pentru lumina naturala.

Poze:
Nori langa Pascani, sambata, 26 iulie 2008Nori la Pascani

Podul peste Siret, 26 iulie 2008Lume pe podul peste Siret, Pascani, 26 iulie 2008.

Lume pe podul de peste SiretLume pe podul de peste Siret

Lume pe podul de peste Siret 2Lume pe podul de peste Siret 2

Debitul Siretului, 26 iulie 2008Debitul Siretului, 26 iulie 2008

Siretul iesit din matca la Pascani, 26 iulie 2008Siretul iesit din matca la Pascani, 26 iulie 2008

UPDATE duminica, ora 18.00: Podul peste Siret de la Pascani este inchis circulatiei tuturor tipurilor de autovehicole incepand cu duminica, ora 17.00, pentru ca se asteapta un varf de viitura pe Siret la ora 19.00. Prefectul judetului Iasi, domnul Marius Bodea a instituit starea de alerta in tot judetul, iar situatia din judet este de cod rosu.

2 comentarii:

Marius Pârciu spunea...

Noi am fost dimineata. Intr-adevar, era "spectacol" pe pod. Din fericire Pascaniul a fost ferit de ape.

Recomandare: fotografiile (poate si video) de maine de pe www.flacaris.ro. Ca tot e la moda senzationalul...

Marius Bojor spunea...

De-abia astept sa accesez www.flacarais.ro maine.